ممکن است به این فکر کنید که چرا باید ابعادی استاندارد برای نمایش تبلیغات وجود داشته باشد. در صورتی که به عنوان مثال شما یک بخش خالی 40 در 40 پیکسلی در بالای صفحه خود دارید و می خواهید در آن یک آگهی قرار دهید. اما این کار درستی نمی باشد. زمانی که تبلیغات اینترنتی آغاز شد، هیچ گونه استاندارد سازی برای ابعاد وجود نداشت اما با گسترش صنعت آنلاین، نیاز زیادی به استاندارد سازی همه چیز به وجود آمد تا همه از یک قانون پیروی کنند و هیچ گونه تداخلی به وجود نیاید.
با استاندارد سازی ابعاد، تبلیغ کننده دیگر نیاز نداشت که برای هر سایتی که در آن آگهی خود را قرار می دهد، سایز خاصی درست کند و همچنین توزیع کننده های آگهی نیز قادر بودند طراحی های استانداردی برای صفحات خود داشته باشند تا با ابعاد آگهی هماهنگ باشد. این استاندارد سازی هم به آگهی دهنده و هم به منتشر آگهی کمک کرد. ناشر آگهی دیگر نگران سایز های غیر استاندارد آگهی که در صفحه خود جای نمی گیرد، نبود (مانند همان مثال سایز 40 در 40 پیکسل) و آگهی دهنده نیز تنها کافی است که یک دسته آگهی تهیه کنند تا در اکثر سایت ها از آن استفاده کنند.
ابعاد استاندارد در دنیای آنلاین به این صورت می باشد:
• لیدربورد (728x90)
این سایز معمولا در بالای صفحات و گاهی در میان و یا در پایین صفحات دیده می شود.
• مستطیل متوسط (300x250)
این سایز معمولا در تمامی سایت ها دیده می شود.
• آسمان خراش پهن (160x600)
این سایز استاندارد معمولا در قسمت های چپ و یا راست صفحات دیده می شود.
این سه سایز اصلی ترین سایز هایی هستند که آگهی دهنده ها و همچنین توضیع کننده ها استفاده می کنند. تعدادی ابعاد دیگر نیز برای آگهی ها تعریف شده اند:
• مستطیل متوسط (250x250)
• پاپ آپ مربعی (240x400)
• مستطیل بزرگ (336x280)
• مستطیل (180x150)
• بنر کامل (468x60)
• بنر نیمه (234x60)
• نوار میکرو (88x31)
• کلید 1 (120x90)
• کلید 2 (120x60)
• کلید های مربع (125x125)
• بنر عمودی (120x240)
• آسمان خراش (120x600)
• آگهی نصف صفحه (300x600)